اس ام اس مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ (SMS Marketing)

اس ام اس مارکتینگ (SMS Marketing)

اس-ام-اس-مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ (SMS Marketing) یا همان تبلیغات پیامکی، نوعی از ارتباط تبلیغاتی با مخاطبان به شمار میرود که این روزها بسیار پرکاربرد شده و تقریبا در اکثر موارد تجاری مورد مصرف دارد. اس ام اس مارکتینگ تنها به بازاریابی پيامکي ختم نمی‌شود و در موضوع ارتباط نیمه مستقیم و یا مستقیم با مخاطب هدف یا بازار هدف بعضا به عنوان یک پل ارتباطی نیمه گرم کارکرد خود را نشان میدهد و ضمن افزایش اعتبار برای برند یا تجارت شما موجب افزایش اعتماد مخاطب نیر میگردد.

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی از طریق پیامک، فرایند ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان یا مخاطبان خاص با هدف جذب مشتری، افزایش فروش و همچنین ترویج برند می‌باشد. در این تکنیک، شماره تلفن همراه مخاطبان جمع‌آوری و سپس پیامک‌های تبلیغاتی به آن‌ها ارسال می‌گردد. اس ام اس مارکتینگ به دلایل مختلف ازجمله هزینه کم، دسترسی آسان و نتایج قابل قبول، در بسیاری از صنایع و کسب و کارها استفاده می‌گردد.

تبلیغات پیامکی درواقع نوعی بازاریابی است که هر تجارت و کسب و کاری از آن به منظور ارسال پیغام‌هایی به مشتریان استفاده می‌کند. همان گونه که از نام این استراتژی پیداست، در این روش از سرویس پیام متنی یا همان ارسال پیامک استفاده می‌شود. یک تجارت می‌تواند اطلاع رسانی از کمپین‌ها، ارسال محتواهای تبلیغاتی، اخبار کسب و کار، فروش محصولات جدید و هر مورد دیگری را از این طریق به مشتریان خود اطلاع بدهد.

شیوه اس ام اس مارکتینگ یا همان بازاریابی پیامکی، همانند ایمیل مارکتینگ، یک کانال ارتباطی کاملا اختصاصی است. درحقیقت یعنی شما بر روی دریافت پیامک بازاریابی، محتوای اشتراک گذاری شده و همچنین زمان ارسال آن‌ها، کنترل کاملی دارید. همین موضوع موجب می‌شود که بازاریابی پیامکی شما را از سایر متدهای بازاریابی در شکبه‌های اجتماعی متمایز کند. در رسانه‌های اجتماعی، شما محتواهای خود را در اختیار عموم قرار داده و این مخاطب است که آن را انتخاب می‌کند. اما در این تکنیک، شما هستید که مخاطبان را برای ارسال پیامک، انتخاب می‌کنید.

با استفاده از اس ام اس مارکتینگ، از ابتدا تا انتهای کمپین بازاریابی خود تجربه کاربران را تحت کنترل خود خواهید داشت. مجموعه آریالینک با تجربه‌ای بیشتر از 15سال در زمینه اس ام اس مارکتینگ و انواع مارکتینگ تحت وب، آماده اجرای پلن‌های درخواستی شما برای ارسال پیامک‌های انبوه می‌باشد.

اس ام اس مارکتینگ

انواع اس ام اس مارکتینگ

پیامک تبلیغاتی: در این روش که با هدف افزایش دیده شدن و درنتیجه افزایش فروش انجام میگیرد، تبلیغات خاصی که توسط مدیر کسب و کار طراحی شده به حجم وسیعی از یک منطقه‌ی مشخص شده، ارسال میشود.

پیامک تعاملی: این روش که به آن Transactional SMS گفته میشود، اطلاعات خاصی که مورد نیاز یک مشتری است، برای او ارسال میگردد. برای مثال پس از ثبت یک سفارش جدید، کد رهگیری که برای مشتری ارسال میشود، اس‌ام‌اس ترانزاکشنال میباشد.

یادآوری: در این مدل، یک پیامک به منظور تقویت ارتباط با مشتری به او ارسال میگردد. برای مثال در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی، هنگامی که محصولی را وارد سبد خرید خود میکنید و آن خرید را تکمیل نمیکنید، پس از مدتی یک پیامک به جهت یادآوری سفارش برای شما ارسال میگردد.

مزایای اس ام اس مارکتینگ

  • هزینه ارسال پایین در اس ام اس مارکتینگ: نرخ هر پیامک در قیاس با میزان بازگشتی که میتوان از سرمایه لحاظ شده برای آن درنظر گرفت، بسیار ناچیز است.
  • امکان ارسال پیامک در هر زمان دلخواه: با استفاده از اس ام اس مارکتینگ میتوانید در هر زمان و موقعیتی که قرار داشته باشید، به مخاطبان هدف زیادی، تبلیغات خود را نشان دهید.
  • امکان ارسال پیامک در سطح دلخواه و پوشش وسیع منطقه ارسال: امروز آمار نشان داده که مردم ایران هرنفر دست کم یک گوشی موبایل برای خود دارد. درنتیجه شما میتوانید از این روش در سطح کل کشور بهره ببرید. و یا حتی در ابعاد فراکشوری هم از اس ام اس مارکتینگ استفاده کنید.
  • قابلیت ردیابی: با استفاده از اس ام اس مارکتینگ میتوانید دقیقا متوجه شوید که پیامک هایتان به دست چه تعدادی از مخاطبان هدف رسیده، چند کلیک بر روی آنها شده، چه تعدادی به پیام‌ها پاسخ داده و…

اس-ام-اس-مارکتینگ

Scroll to Top