ecommerce-website

طراحی سایت فروشگاهی (طراحي فروشگاه اینترنتی)

طراحی سایت فروشگاهی، طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی وب سایت فروشگاه آنلاین، طراحی فروشگاه آنلاین، راه اندازی فروشگاه اینترنتی، راه اندازی فروشگاه آنلاین و… همگی از جمله عباراتی متفاوت اما با مفهومی یکسان می‌باشند.

امروزه دنیای کسب و کار به شکلی پیشرفت کرده که داشتن یک سایت فروشگاهی از لازمه‌های پیشبرد تجارت و برگ برنده‌ای برای کسب و کار شما محسوب میشود.

در حقیقت این‌گونه است که برای فروشگاه واقعی خود میتوانید از بستر دنیای آنلاین استفاده نموده و یک پایگاه اینترنتی (وبسایت) بسازید که کالا و یا خدمات خود را نه تنها در سطح شهر و خیابان، بلکه در سراسر کشور و حتی سرتاسر این کره‌ی خاکی به فروش برسانید.

در مجموعه آریالینک میتوانید با استفاده از سیستم‌های فروشگاه ساز و همچنین تجربه و مهارت یک تیم حرفه‌ای در حوزه آنلاین مارکتینگ (Online Marketing) به صورت 0 تا 100 کدنویسی اختصاصی داشته باشید.

چرا باید طراحی سایت فروشگاهی انجام بدهیم؟

چرا سایت فروشاهی

در گذشته مردم برای رفع احتیاجات خود اقدام به داد و ستد مستقیم میکردند. رفته رفته انسان‌ها متوجه شدند که میتوانند بستری را تحت عنوان مغازه یا فروشگاه برای خود ایجاد کرده و سایرین را به کالا و هدف مورد انتظارشان برسانند.

با پیشرفت علم و تجربه، تبلیغات جایگاه خود را به دست آورد و در جهت هرچه بیشتر شدن میزان فروش به کار گرفته شد. همچنین زرق و برق و زیبایی سازی جهت جذب بیشتر مردم در هر محل کسبی با گذشت زمان ایجاد شد.

عصر جدید بستری را فراهم آورد تا بدون احتیاج به مکان فیزیکی، محصولات برای مردم ارسال شود و به راحتی به دستشان برسد. درواقع عصر جدید عصر ارتباطات بر پایه‌ی دنیای دیجیتال است و هرکس میتواند جایگاه خود را در این عصر در بستر پهناور اینترنت ایجاد کند.

پس اگر شما هم فکر میکنید که کسب و کارتان به تحول نیاز دارد و درصددید که بیشتر دیده شوید و درنتیجه‌ی آن بیشتر بفروشید، هرچه سریعتر با تیم آریالینک تماس گرفته و نسخه الکترونیکی فروشگاه واقعی خود را بسازید.

طراحی سایت فروشگاهی برای چه اشخاصی (حقیقی و حقوقی) مناسب است؟

کاندیدای وبسایت فروشگاهی

طیف کاندیدای مناسب برای راه اندازی یک وبسایت فروشگاهی محدود به هیچ شخص و شرکتی نیست. هرکس با درنظر گرفتن مدل کسب و کار خود میتواند یکی از بی‌شمار اعضای دارنده‌ی یک فروشگاه اینترنتی باشد.

هر فرد حقیقی یا حقوقی (سازمان ها، شرکت‌ها و…) با هر رده‌ی سنی و حتی بدون داشتن یک فروشگاه یا دکان فیزیکی، میتواند به آسانی سایت فروشگاهی خود را داشته باشد و در دنیای اینترنت محصولات یا خدمات خود را ارائه کند.

شما همین حالا هم میتوانید فروشگاه اینترنتی خود را به صورت رایگان توسط بسیاری از فروشگاه سازهای رایگان در سراسر وب در عرض چند دقیقه تا چند ساعت تولید کنید.

اما نکته اینجاست که چنین وبسایت‌های فروشگاهی رایگانی برای شما مفید، کاربردی و قابل استفاده هستند و یا بیشتر جنبه تبلیغاتی و شعاف دارند؟ و آیا در دنیای واقعی تجارت جایگاهی دارند یا خیر؟

اگر بخواهیم در ساده ترین حالت این مدل فروشگاه‌های رایگان را شرح دهیم، میتوانیم بگوییم دقیقا مثل آن است که بگوییم شما یک ماکت از ماشین را خریداری نموده اید و نه خود ماشین را! البته این شرح کوتاه دلایل بسیار زیادی با خود به همراه دارد که در زیر به برخی از مهم ترین آنها میپردازیم.

مزایای سایت‌های فروشگاهی رایگان

اصولا طراحی سایت فروشگاهی نیاز به صرف هزینه، زمان و آماده سازی و تولید محتوا و غیره دارد. بله البته که اینطور است اما قطعا نتیجه خیلی بهتر و کارآمدتری هم خواهید گرفت. اما لزوما دلیل نمیشود که هر کسی حداقل در مراحل اول و به عنوان تست و دست گرمی هم که شده علاقه به صرف هزینه داشته باشد. در این مواقع معمولا افراد از فروشگاه سازهای رایگان برای شروع استفاده میکنند و تا زمانی که کاملا با فضای کار در اینترنت و فروشگاه اینترنتی آشنا شوند این رویه را ادامه میدهند، اما قطعا برای انجام یک کار فروش حرفه‌ای و درست میبایست اقدام به طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی نمایند.

در زیر با برخی از مزایای سایت‌هایی که قابلیت فروشگاه ساز آنلاین دارند آشنا خواهید شد.

  • خیلی سریع آماده و راه اندازی میشوند
  • نیاز به هاست و دامین ندارند
  • رایگان هستند و هیچ نیازی به صرف هزینه ندارند
  • نیاز به طراحی سایت فروشگاهی به طور خاص ندارید
  • برای دستگرمی و تمرین جهت کارکردن با یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای مفید هستند
  • شما و ذهنتان را برای داشتن یک سایت فروشگاهی اینترنتی واقعی آماده میکنند

سایت فروشگاهی رایگان

معایب سایت‌های فروشگاهی رایگان

همیشه طراحی سایت فروشگاهی توسط سایتهای فروشگاه ساز دارای یک سری نقص و مشکلات مشخص هست که باعث میشه در عمل برای افرادی که واقعا قصد طراحی سایت فروشگاهی دارند یا به طور جدی میخواهند فروش اینترنتی را تجربه کنند مفید و مناسب نیست. در زیر به تعدادی از این مشکلات اشاره شده است:

  • آپشن ها، انتخاب‌ها و گزینه‌های بسیار کمی برای تنظیم و تغییر دارند
  • اکثرا شبیه به هم هستند و از سیستم‌ها و پلتفرم‌های مشابه استفاده میکنند
  • قالب‌های غیر حرفه‌ای و ضعیفی دارند
  • عموما طرح و گرافیک بسیار مبتدیانه‌ای دارند
  • دامنه اصلی به نام شما نیست و شما تنها یک زیرمجموعه از سایت اصلی محسوب میشوید (سرقفلی برای شما نیست)
  • درگاه پرداخت امن اینترنتی یا به طور کلی ندارد و یا دست کم به نام شما نیست
  • معمولا وبسایت‌هایی که خدمات ساخت رایگان فروشگاه آنلاین را به کاربرانشان میدهند در قسمت‌های مختلفی از سایت، علامت، عبارت، لینک یا نشانی از خود باقی میگذارند که نشان دهند سازنده‌ی این فروشگاه اینترنتی کیست (بک لینگ رایگان برای خودشان میسازند)
  • اگر فرض کنیم شما موفق به فروش یک محصول از طریق این مدل سیستم‌ها شده باشید، مبلغ سفارش ابتدا به حساب شرکت یا صاحب مجموعه اصلی (همان جایی که فروشگاه ساز رایگان ارائه میدهد) واریز و بسته به شرایط پس از گذشت چند روز و بعضا با کسر مبلغی به عنوان درصد یا کارمزد باقیمانده‌ی مبلغ سفارش را به حساب شما بازمیگرداند
  • در برخی موارد حتی دیده شده صاحبان سایت‌هایی که فروشگاه ساز‌های رایگان ارائه میدهند از کدهای مخرب یا سواستفاده کننده به نفع خود در ساختار کدهای فروشگاه‌های رایگان ساخته شده استفاده میکنند که عواقب بسیار بدی به لحاظ کیفی و امنیتی برای شما خواهد داشت
  • در بهترین حالت که محدودیت‌های بسیار کم مثل امکان اضافه کردن نامحدود محصولات و محتوا به شما بدهند، به شدت در زیر بار ورودی کابران با تعداد بالا به مشکل برمیخورند و اکثرا دیده شده که سایت‌های آنها قطع و خارج از سرویس دهی میشود. چراکه تعداد زیادی فروشگاه رایگان را روی یک سرور نگهداری کرده و موجب کاهش کیفیت خدمات دهی میشوند
  • عموما مردم به وبسایت‌هایی که از فروشگاه ساز‌های رایگان استفاده کرده اند اطمینان نمیکنند و ترجیح میدهند از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر که نام اصلی سایت (دامین) با نام فروشگاه یکی هست خرید کنند، نه از فروشگاه اینترنتی که زیرمجموعه‌ی یک وبسایت دیگر است
  • تا به حال هیچ فرد، گروه یا مجموعه‌ای حتی یک گزارش مبنی بر اینکه در یک جستجوی اینترنتی وبسایتی که از فروشگاه ساز رایگان استفاده میکرده را در صفحه‌ی اول گوگل یافته و خرید موفقی از آن داشته، ارائه ننموده است
  • و ده‌ها دلیل دیگری که تشریح آن از حوصله‌ی این متن خارج است

طراحی سایت فروشگاهی چه تاثیری در کسب و کار ما دارد؟

توسعه کسب و کار با طراحی سایت فروشگاهی

همانگونه که نصب یک تابلوی جذاب در سردر یک فروشگاه میتواند معرف نوع کسب و کار شما باشد و در میزان ورودی مشتریان تاثیرگزار است، و همچنین همانگونه که یک کارت تبلیغاتی میتواند شما را به افراد مختلف بشناساند، طراحی سایت فروشگاهی هم یک معرف و ارائه دهنده محصولات شما میباشد.

با طراحی فروشگاه اینترنتی میتوان یک کسب و کار واقعی را در دنیای مجازی پایه گذاری کرد و با ریسک بسیار پایین علاوه بر معرفی مدل کسب و کار خود به عموم، محصولات و خدمات را به متقاضیان ارائه داد.

در دنیای امروز برای ارزش نهادن به یک تجارت و درنظر داشتن رفاه حال عموم مردم، لازمه‌ی داشتن یک فروشگاه اینترنتی کاملا محسوس است.

طراحی سایت فروشگاهی چقدر هزینه دارد؟

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

در بسیاری مواقع در روزمرگی هایمان برای بیان مقاصد خود از استعارات و ضرب المثل‌ها استفاده میکنیم. بیان این ضرب المثل در بحث طراحی سایت فروشگاهی اینطور معنی میدهد که هرچقدر پول بدهید همانقدر هم آش میخورید

به منظور داشتن محصولات بیشتر در یک کسب و کار، نیاز دارید تا وسعت مغازه‌ی خود را گسترش داده و بزرگتر کنید. اگر بخواهید نور مغازه بیشتر باشد طبعا باید تعداد لامپ‌های بیشتری استفاده کنید. اگر بخواهید تغییرات آب و هوا مشتریان شما را اذیت نکند، باید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی به کار بگیرید.

بنابراین طراحی سایت فروشگاهی نیز نرخ ثابت و معینی ندارد. علاوه بر این طراحی سایت یا در این موضوع مشخص (طراحی سایت فروشگاهی) یک نوع هنر به حسابمی‌آید. و همانگونه که میدانید ارزش کار یک هنرمند محدود به هزینه نمیشود و هر شخص و شرکتی بسته به میزان تبحر و تجربه خود دستمزد مخصوص به خود را از مشتری طلب میکند.

اما طبق استاندارد‌های تجاری مرتبط با حرفه‌ی طراحی و برنامه نویسی تحت وب که از طرف سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مصوب شده، بابت انواع طراحی و برنامه نویسی تحت وب ازجمله طراحی سایت فروشگاهی با توجه به امکانات، نوع سیستم و پلتفرم استفاده شده، کیفیت طراحی و… دستمزدهای مشخصی تعیین گردیده است.

البته باتوجه به شرایط اقتصادی روز، معمولا شرکت‌ها و طراحان حرفه‌ای برای رفاه حال مشتریان و افزایش قدرت خرید و همچنین ایجاد فضای رقابتی به نفع مشتری در بازار کار مبالغی پایین تر از نرخ مصوبه در اتحادیه را در دستمزدهای خود لحاظ میکنند.

دلایل اختلاف قیمت برای طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

همانگونه که در بالا هم توضیح داده شد، راه اندازی فروشگاه آنلاین که به وسیله طراحی سایت فروشگاهی قابل انجام است به عوامل گوناگونی برای ارزشگزاری بستگی دارد. اینکه شما چه میزان محصولات و با چه آپشنالی بخواهید در سایت خود داشته باشید، اینکه چه محتوایی و تا چه میزان از آن بخواهید در سایت خود بکار گیرید و بسیاری موارد دیگر در تعیین نرخ طراحی فروشگاه اینترنتی موثر است.

همچنین چنانچه بخواهید در صفحات گوگل بالاتر از هزاران وبسایت فروشگاهی دیگر باشید و درنتیجه بیشتر دیده شوید، باید سئو حرفه‌ای را در سایت خود رعایت کنید. انجام چنین نکات کاربردی نیازمند دانش حرفه‌ای در این زمینه میباشد.

البته هیچ نیازی نیست که نگران این نکات تخصصی باشید. چراکه کسب و کارهای متفاوت به این دلیل وجود دارند که ما نمیتوانیم همه کارها را به تنهایی انجام دهیم و درواقع به این دلیل هزینه میکنیم که دستیابی به یک نیاز با پرداخت هزینه‌ی آن در بسیاری موارد به صرفه تر از زمان گذاشتن برای یادگیری آن است.

طراحی سایت فروشگاهی چقدر زمان میبرد؟

زمان ساخت فروشگاه آنلاین

مدت زمان طراحی سایت فروشگاهی بسته به میزان نیاز مشتری و اینکه چه امکانات و ویژگی‌هایی را برای فروشگاه آنلاین خود بخواهد، متغیر است. اما عموما درصورت درخواست ساده‌ترین سایت فروشگاهی، به زمانی در حدود 1 الی 2 هفته نیاز است.

همچنین درصورتیکه نیاز به دیزاین (Design) و آپشنال (Optional) بیشتر و بهتر و اختصاصی تری داشته باشید این مدت زمان به مراتب بیشتر خواهد بود، تا جایی که طراحی سایت فروشگاهی حرفه‌ای میتواند تا 6 ماه و یا حتی بیشتر هم زمان ببرد.

پس به شکل کلی برای طراحی سایت فروشگاهی بسته به میزان پروژه انتخابی زمانی از 1 هفته تا 1 سال نیاز خواهد بود.

آریالینک برای طراحی سایت فروشگاهی چه انتخاب‌هایی به شما ارائه میدهد؟

طراحی فروشگاه اینترنتی با آریالینک

در زیر جدول دسته بندی شده از انتخاب‌ها (آپشن‌ها) و گزینه‌هایی است که تیم نرم افزاری آریالینک برای طراحی سایت فروشگاهی بسته به شرایط و نیازتان به شما ارائه نماید. بدیهی است که پلن‌های بالاتر از کیفیت بالاتر و قدرت بیشتری برخوردار هستند

انتخاب‌ها / امکانات پلن-1 پلن-2 پلن-3 پلن سفارشی
بخش هاستینگ
فضای هاست 2گیگابایت 10گیگابایت 50گیگابایت طبق سفارش
پهنای باند 20گیگابایت 100گیگابایت 1ترابایت نامحدود
ایمیل 1 5 نامحدود نامحدود
FTP 1 5 نامحدود نامحدود
SSL
بانک اطلاعاتی نامحدود نامحدود نامحدود نامحدود
زیر دامنه نامحدود نامحدود نامحدود نامحدود
تعداد پردازش در لحظه نامحدود نامحدود نامحدود نامحدود
پشتیبانی در هفته 1ساعت 2ساعت 4ساعت طبق سفارش
نوع هارد یا فضای میزبانی (SSD NVMe Pro)
دامنه IR. رایگان
دامنه COM. رایگان
بخش فروشگاهی
مدیریت / تعداد محصولات بلی/نامحدود بلی/نامحدود بلی/نامحدود بلی/نامحدود
سیستم تخفیف دهی
سیستم فروش ویژه
اتصال به درگاه پرداخت آنلاین
مدیریت دسته بندی محصولات
فیلتربندی محصولات
گروه بندی خصوصیات
تعریف خصوصیات
افزودن آپشن و انتخاب به محصول
تعریف تولید کننده یا برند محصول
سیستم ارسال نظر برای محصولات
کارت هدیه
انواع کوپن تخفیف
مدیریت سفارشات
مدیریت مشتریان
امکان مقایسه محصول
لیست برگزیدگان
آرشیو سفارشات قبلی
مدیریت آدرس
آرشیو تراکنش های مالی
ویرایش دسته جمعی محصولات
قابلیت صدور فاکتور PDF
تخفیف برای فروش عمده
تخفیف روی تعداد سفارش
تخفیف زمان بندی شده (دوره ای)
فروش ویژه با شمارنده معکوس
ستاره دار شدن محصولات در گوگل (Google Rich Snippets)
ارسال پیامک برای مشتری‌ها
امکان فروش خدمات فایل
مدیریت حرفه ای تصاویر
اپلیکیشن موبایل (اندروید و آیفون)
حالت چند فروشگاهی 🔘
اپلیکیشن موبایل (اندروید و آیفون)
حالت چند فروشگاهی 🔘

عنوان / موضوع مشخصات
طراحی پاسخگو
مدیریت صفحه/محتوای دلخواه و اختصاصی
مدیریت دسته‌بندی برای محتوا
مدیریت برچسب گزاری
مدیریت دیدگاه/نظرات
تنظیمات و سفارشی سازی قالب
محتوای کاملا دینامیک / قابل تغییر
تنظیمات ابتدایی / متوسط سئو ساختار و محتوا
نقشه سایت (استاندارد/ سفارشی)
مانیتورینگ و مدیریت ارجاع صفحات 404 (صفحات ناموجود)
ویرایشگر آنلاین محتوا حرفه‌ای
مدیریت رسانه‌های آپلود شده (عکس، ویدئو، صدا، فایل و ...)
تنظیم رنگ، فونت، استایل و مشخصات ظاهری سایت
مدیریت کاربران (بخش سایت و داشبورد)
سیستم افزایش دهنده سرعت سایت
سیستم امنیتی قوی (جلوگیری از هک و نفوذ)
افزودن محتوای دلخواه به ابتدا و انتهای سایت
بهینه سازی فایل های ریسورس و استاتیک
بهینه سازی خروجی استاتیک سایت
بروز رسانی خودکار نقشه سایت
جدول با امکان جستجو 🔘
پاپ آپ سفارشی 🔘
مگا منو 🔘
نسخه PWA موبایل 🔘
امکان اتصال به انواع درگاه پرداخت امن اینترنتی 🔘
امکان دریافت بک‌آپ (پشتیبان) گیری خودکار قابل تنظیم 🔘
امکان واترمارک کردن تصاویر آپلود شده روی سایت 🔘
اسلایدر حرفه ای (تصاویر، PDF) 🔘
مدیریت خبرنامه 🔘
ارسال پیامک انبوه 🔘
ارسال ایمیل انبوه 🔘
پینگ خودکار (Google & Bing) 🔘
جستجوی هوشمند 🔘
بهینه سازی بانک اطلاعات با Redis یا Memcache 🔘
بهینه سازی بانک اطلاعات (DB Optimization) 🔘
مدیریت فایل Robots.txt 🔘
ساپورت و چت آنلاین 🔘

راهنمای جدول
✅ قطعا دارد (بدون وابستگی به نوع سفارش)
🔘 بسته به نوع سفارش میتواند داشته باشد
❌ ندارد (شاید با تغییر نوع سفارش داشته باشد)

 

مزایا و معایب طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

فواید ساخت و طراحی سایت فروشگاهی به اندازه‌ای مهم و کاربردی است که ساخت یک فروشگاه آنلاین امروزه یکی از نیازهای اساسی پیشبرد یک کسب و کار محسوب میشود. در اینجا برخی از مهم ترین مزیت‌های طراحی فروشگاه اینترنتی را برمیشماریم.

مزایا و معایب طراحی سایت فروشگاهی

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

و اما مزایای طراحی سایت فروشگاهی! بسیاری از افراد ممکن است این سوال در ذهنشان تداعی شود که آیا طراحی سایت فروشگاهی واقعا مزیت‌های خاصی دارد که با مدلهای دیگر طراحی آن را متفاوت نماید؟ پاسخ بسیار ساده است، بله. طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی میتواند فواید و مزایای فوق‌العاده زیادی را به شما و البته کسب و کارتان ارائه دهد. درواقع طراحی سایت فروشگاهی دروازه ورود به تجارت آنلاین و شروع یک کسب و کار جدی و حرفه‌ای در فضای فعال و پویای اینترنت است. حال به بیان مواردی چند از فواید و مزایای طراحی سایت فروشگاهی میپردازیم:

  • امکان دسترسی آسان مشتری به فروشگاه شما در بستری به نام اینترنت تنها از طریق طراحی سایت فروشگاهی میسر میگردد
  • امکان فروش محصولات بدون نیاز به داشتن یک فروشگاه فیزیکی
  • امکان عرضه محصولات بر مبنای تقاضای مشتریان و ویرایش سریع قیمت و همچنین موجودی و نوع محصول
  • امکان فروش در هر زمان از شبانه روز و بدون تعطیلی و استراحت
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی برای مکان، اجاره، نیروی انسانی اضافه و… میتواند از مهمترین فواید طراحی سایت فروشگاهی باشد
  • یک تبلیغ دائمی و هدفمند با هزینه‌ی یکباره و کاهش هزینه‌های بازاریابی
  • عدم محدودیت به یک مکان و گستردگی فروشگاه در سطح جهانی
  • امکان بهینه سازی فرایند کسب و کار و هدفمند سازی فروش
  • رشد بسیار سریع تر تجارت و کسب و کار و درنتیجه افزایش درامد
  • راه اندازی بسیار سریع تر به نسبت فروشگاه‌های فیزیکی از دیگر مزایای طراحی سایت فروشگاهی است
  • افزایش بازدهی فرایند فروش و حذف کاغذبازی از مزیتهای دیگر طراحی سایت فروشگاهی ست
  • پرستیژ بالا و دارایی از یک اعتبار و اعتماد حتی تا سطح بین المللی
  • امکان مدیریت آسان در صورت سپردن روند طراحی به یک تیم کاربلد و حرفه‌ای
  • به روز بودن و همچنین پیشی گرفتن از سایر رقبای فیزیکی و حتی مجازی در صورت بکارگیری یک سئو حرفه‌ای
  • استفاده از امکانات و مزایای فروش به شکل مادام‌العمر
  • امکان ارتباط سریع با مشتریان و رفع نیازهایشان به صورت 24ساعته از مزیت‌های جالب طراحی سایت فروشگاهی است

طراحی سایت فروشگاهی همانند هر فرایند دیگری دارای معایبی نیز است که در زیر به برخی از آنها اشاره میکنیم.

معایب طراحی سایت فروشگاهی

واقعیت اینجاست که طراحی سایت فروشگاهی به خودی خود نمیتواند 100% مسیر موفقیت در فروش اینترنتی شما را طی نماید و قطعا شما به فعالیتهای متنوع و متفاوتی برای به موفقیت رساندن سایت فروشگاهیتان نیاز خواهید داشت. البته که برخی موارد هم هستند که اگر با ریزبینی زیاد و حساسیت بالا به مسئله نگاه کنیم میتوانند جزو معایب طراحی سایت فروشگاهی محسوب شوند که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • فروشگاه آنلاین یک فضای کاملا رقابتی است و برای بهتر دیده شدن باید تلاش زیادی برای آن صورت گیرد
  • درصورتی‌که سایت دچار اشکال تکنیکی شود، ممکن است تا زمان رفع مشکل تمامی سایت از دسترس خارج شود
  • عدم امکان ارتباط سریع با مشتریان در هر زمان با توجه به عدم صبوری مشتریان
  • طولانی بودن زمان تحویل محصولات خریداری شده به مشتریان
  • عدم محبوبیت فروشگاه‌های اینترنتی در مقایسه با خرده فروشی‌ها

پرسش‌ها و پاسخ‌های متداول راجع به طراحی سایت فروشگاهی

سوالات متداول طراحی سایت فروشگاهی

چگونه میتوانم پس از طراحی سایت فروشگاهی آن را در صفحه اول گوگل مشاهده کنم؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که اجرای یک سئوی حرفه‌ای تنها گزینه مناسب و مقرون به صرفه پیش روست. گوگل از الگوریتم‌های مخصوصی برای اینکار استفاده میکند که فهم چنین الگوریتم‌هایی برای عموم مشکل است. اما با تکرار تولید محتوای یونیک و تمرکز بر روی عبارات کلیدی خاص میتوان خود را پیشتر از سایر رقبا در گوگل قرار داد.

امنیت طراحی سایت فروشگاهی به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی در بحث طراحی سایت فروشگاهی میزان امنیت یک وبسایت فروشگاهی بیشتر به نحوه طراحی مجری طرح بازخواهد گشت. البته شما به عنوان مدیر سایت نیز باید نکات امنیتی را رعایت کرده و رمزهای عبوری خود را در اختیار افرد ناشناس قرار ندهید.

چگونه میتوانم برای طراحی سایت فروشگاهی خودم به آریالینک اعتماد کنم؟

شما همراهان عزیز میتوانید برای اطمینان از عملکرد و مهارت تیم آریالینک که بیش از 15سال سابقه و تجربه را به همراه دارد به صفحه “درباره ما” مراجعه نموده و برخی از صدها پروژه به پایان رسیده را در آنجا مشاهده کنید. به شما اطمینان خواهیم داد تا با رضایت کامل گزینه‌ی بعدی این لیست بلند بالا خواهید شد.

آریالینک چه هاستی را برای طراحی سایت فروشگاهی پیشنهاد میکند؟

هاست لینوکس یا هاست ویندوز یا سرور مجازی یا سرور اختصاصی همگی میتوانند گزینه‌های مناسبی برای طراحی سایت فروشگاهی به حساب بیایند، اما کدام یک از این موارد با چه مشخصاتی برای طراحی سایت فروشگاهی پیشنهاد شود کاملا بستگی به حجم محصولات یا خدمات، میزان مخاطب، هدف پروژه البته با توجه به سناریوهای تبلیغاتی، سئو و… و همچنین میزان بودجه شما دارد.

آریالینک چه دامینی را برای طراحی سایت فروشگاهی پیشنهاد میدهد؟

در انتخاب دامین برای طراحی سایت فروشگاهی به طور کلی بهتر است از تعداد حروف پایین تر استفاده شود. اما در این کیس یعنی دامنه‌های مرتبط با فروشگاه‌های اینترنتی بهتر است از یک یا دو سیلاب که به ترتیب الویت نام فروشگاه، موضوع کاری فروشگاه یا عبارات مرتبط با فروشگاهی بودن در آنها باشد.

برای طراحی سایت فروشگاهی به چه چیزهایی نیازداریم؟

طراحی سایت فروشگاهی

در بحث طراحی سایت فروشگاهی همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که فروشگاه‌های مجازی در واقع تصویری از فروشگاه‌های فیزیکی و واقعی هستند. همانگونه که شما برای مغازه خود به یک فضا و مکان احتیاج دارید تا محصولات خود را درون آن قرار دهید، در بستر اینترنت هم برای طراحی سایت فروشگاهی به همین شکل است که در علوم مرتبط با کامپیوتر، شبکه و اینترنت به این فضا هاست (Host) یا فضای میزبانی وب میگویند. همچنین هر مغازه‌ای یک اسم و آدرسی نیز باید داشته باشد تا مشتریان بتوانند آن را پیدا کنند. در دنیای وب به این آدرس که به منزله‌ی یک پلاک میباشد دامین (Domain) یا دامنه میگویند.

شما که نمیتوانید محصولات خود را درون یک زمین خشک و خالی بریزید! باید یک ساختمان و بنایی را تحت عنوان مغازه برای خود بسازید. که برای اینکار به مصالح نیاز خواهید داشت. چنین ساختاری در دنیای آنلاین ترکیبی از HTML & DB و کدهایی که سایت شما را میسازند، میباشد. حال داشتن یک ساختمان به شکل اولیه برای مشتریان جذاب نیست، شما برای رفع این مشکل مغازه خود را شکیل میکنید و امکانات و تجهیزات رفاهی برای مشتریان درنظر میگیرید. در طراحی سایت فروشگاهی برای حل این مشکل CSS & Graphic و ابزارهای پیشرفته تری مثل Bootstrap به کمک شما می‌آید.

در طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس میتوان از قالب‌ها (Templates) و افزونه‌ها (Plugins) به منظور تشکیل ساختار و شکیل سازی وبسایت بهره برد. پس از راه اندازی مغازه شما برای افزایش فروش و بهتر دیده شدن به تبلیغات روی می‌آورید. چنین تبلیغاتی در دنیای آنلاین نیز وجود دارند و یک فروشگاه اینترنتی میتواند از آن‌ها استفاده کند. همچنین در حوزه دیجیتال امکانی تحت عنوان سئو (SEO) وجود دارد که علاوه بر تبلیغات فروشگاه آنلاین، امکان پیشی گرفتن از سایر رقبا را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

البته باید این نکته اساسی را هم در نظر داشت همان گونه که احداث یک کسب و کار فیزیکی هزینه‌های اولیه‌ای را به همراه خود دارد، طراحی سایت فروشگاهی هم برای تمامی این موارد نیازمند هزینه‌هایی است که توسط متقاضی به مجری پرداخت شده و مجری موظف به انجام تمامی این فرایندها میشود.

تیم آریالینک با سابقه‌ای بیشتر از 15سال در زمینه طراحی انواع سایت، آماده خدمت‌رسانی به شما متقاضیان گرامی با بهترین کیفیت میباشد.

Scroll to Top